مزایان افزونه انبار در اتوماسیون اداری

یکی از مشکلات پیش روی تمام مدیرانی که با انبار در ارتباط هستند همیشه مدیریت انبار ها به صورت یکپارچه است؛ به عنوان مثال اگر سازمانی بیست انبار در نقاط مختلف داشته باشد ، بزرگترین مشکل این سازمان ها همین انبار ها و مدیریت متمرکز این انبارها است، کمی موجودی ، مفقودی کالا ،عدم اطلاع از موجودی صحیح در انبار ، نبود تاریخچه تامین هرکالا و یا نبود کاردکس مصرف  از جمله مشکلاتی هستند که همه مدیران انبار با آن روبرو هستند ، خارج از همه این مسائل در بسیاری از شرکت ها و موسسات مسئولیت تمام موجودی بر عهده مدیر انبار است که برای برخی از مدیران مشکلاتی نیز به وجود آمده است.

اتوماسیون اداری رایان آب نیرو ، به راحتی امکان مدیریت یکپارچه انبار ها را می دهد ، فرقی نمیکند شما یک انبار یا تعدادی انبار به صورت متمرکز و یا غیر متمرکز داشته باشید ، با اتوماسیون اداری می توانید به صورت یکپارچه بر کلیه فعالیت های انبار نظارت داشته باشید. و یک کالا را از لحظه خریدتوسط مسئول خرید تا لحظه مصرف توسط مصرف کننده نهایی می توانید رسد نمایید.


درخواست کالا از انبار

هر یک از کاربران شرکت یا موسسه می توانند به راحتی با ورود به سامانه از منو انبار > زیر منو درخواست کالا از انبار را باز نمایند تا صفحه درخواست کالا از انبار برای آنها باز شود، لازم به توضیح است اگر به این قسمت دسترسی ندارید از مدیر سیستم بخواهید تا دسترسی شما را به انبار و درخواست کالا باز نماید.کاربران و یا پرسنل شما با پر کردن فیلد های زیر میتوانند درخواست کالای خود را ثبت نمایند

محدودیتی در تعداد اقلام درخواستی به انبار نیست

در صفحه درخواست کالا زیر به صورت کامل مشخص می گردد

  1. درخواست کننده
  2. تاریخ درخواست کالا
  3. تاریخ نیاز به کالا
  4. دریافت از انبار (کاربر می تواند مشخص نماید از کدام انبار می خواهد کالا را تحویل گیرد)
  5. شرح کالا
  6. مورد استفاده کالا (مدیر انبار می تواند گزارشات مصرف تهیه نماید)
  7. تعداد
  8. واحد
  9. گروه کالا
  10. محل استفاده (اگر از افزونه GIS اتوماسیون اداری استفاده نمایید ، به راحتی می توانید کالا های مصرف شده برای هر مکان را گزارش گیری نمایید)

به طور کلی هر کاربر با مشخص نمودن این فیلد ها در درخواست کالا و سپس Click بر روی گزینه ثبت درخواست خود را ثبت می نماید.


مراحل پردازش درخواست کالا

  1. ثبت درخواست توسط کارمندان
  2. درخواست کالا جهت تصمیم گیری به مدیر منابع انسانی و فیزیکی ارجاء داده می شود.
  3. پس از تصمیم گیری و تایید انباردار موضف به ارائه کالا به فرد می باشد.

شرح کامل مراحل کار

در ابتدا پرسنل کالای مورد نیاز خود را به انبار درخواست می دهد ، سپس درخواست کالا به مدیر منابع انسانی و فیزیکی اطلاع داده می شود(مدیر منابع می تواند هر کسی باشد، بستگی به سطح دسترسی دارد که ادمین برای فردی تنظیم می کند) 

  • اگر کالا نیاز به خرید باشد ، مدیر جهت تامین و خرید کالا را به مسئول خرید ارجاء می دهد
  • اگر کالا در انبار دیگری موجود باشد ولی در انبار درخواست موجود نباشد ، مدیر درخواست انتقال کالا از انبار به انبار را ثبت می کند به این صورت انبارداران باید به تعدادی که مدیر سیستم تنظیم کرده است، کالا را به انبار دیگر جهت ارائه به درخواست دهنده تحویل دهد (تمام پروسه انتقال در سامانه قابل مشاهده است)
  • اگر کالا در انبار موجود باشد مدیر منابع تاییدیه را صادر میکند تا کالا به درخواست دهنده تحویل داده شود.
  • اگر مدیر تحویل هرکالایی را صلاح ندادند می تواند به طور کلی تحویل آن را رد نماید و علت رد را به کاربر توضیح مکتوب دهد


مشاهده لیست درخواست کالا ها

هر کاربر می تواند در تب لیست درخواست ها کلیه درخواست های خود را مشاهده نماید و می تواند آیتم به آیتم مراحل انبار را چک نماید ، به تصویر زیر دقت فرمایید

درخواست کالا هایی که در دست مدیر منابع باشد امکان حذف و ویرایش توسط درخواست دهنده را ندارد.

کاربر می تواند با کلیک بر روی علامت inFo از مراحل کار برای درخواست کالای خود با خبر شود

  1. ثبت ابتدایی ، شمانی است که شخص درخواست کالا را ثبت نموده است.
  2. برسی توسط مدیر منابع ، زمانی است که مدیر منابع درخواست را دیده است ولی هنوز هیچ اقدامی در جهت ارائه کالا انجام نداده است
  3. تامین کالا از انبار دیگر ، زمانی است که موجودی کالا در انبار مورد نظر شما کافی نبوده ولی این کالا در انبار دیگر موجود است و جهت تامین نیاز شما مدیر منابع دستور انتقال از انبار دیگر را صادر کرده است
  4. در انتظار تخصیص توسط مدیر منابع ، وقتی کالا از انبار دیگر به انبار مورد نظر کاربر رسیده ، و منتظر تصمیم مدیر منابع است
  5. آماده تحویل به درخواست دهنده ، در این زمان شما باید به انبار مراجعه نمایید و کالا را از انباردار دریافت نمایید.
  6. به درخواست کننده تحویل شد ، زمانی که درخواست دهنده کالا را از انبار تحویل گرفته است


لازم به توضیح است اگر از افزونه حسابداری و افزونه تامین نیز استفاده نمایید، کلیه چرخه های تامین مالی و خرید کالا توسط مسئول خرید نیز قابل مشاهده می باشد.